Ako mať rozpoznateľnú značku
a prečo na tom tak záleží?

Ako mať rozpoznateľnú značku a prečo na tom tak záleží?

BE DIFERRENT

Prečo je dôležité byť iný?

Rozpoznateľnosť
značky
je ako Vizuálny
odtlačok prsta,

ktorý vás odlišuje v mori internetu premnoženom konkurenčnými žralokmi.

BE DIFERRENT

Prečo je dôležité byť iný?

Rozpoznateľnosť
značky
je ako Vizuálny
odtlačok prsta,

ktorý vás odlišuje v mori internetu premnoženom konkurenčnými žralokmi.

Aby ste boli
rozpoznateľní,
potrebujete jedno.
Brand kódy

Aby ste boli rozpoznateľní, potrebujete jedno.

Vo WAIT WHAT sme tvorcami rozpoznateľných značiek, ktoré si cez brand kódy vytvárajú špeciálne miesto v mysliach a srdciach zákazníkov.

Vo WAIT WHAT sme tvorcami rozpoznateľných značiek, ktoré si cez brand kódy vytvárajú špeciálne miesto v mysliach a srdciach zákazníkov.

VYBERTE SI PRODUKT

BRAND KÓDY

Každý jeden brand kód vizuálnej identity sa podieľa na vašej unikátnosti a zapamätateľnosti. Možno máte známeho, ktorý vždy nosí zábavné ponožky alebo mu nikdy nechýba čapica na hlave. Teraz si povieme, čo sú také rozpoznávacie „ponožky a čapice" pri značkách.

Typografia

Typografia má významnú úlohu pri navodzovaní nálady, udávaní tónu a budovaní povedomia o značke - od výberu písma až po medzery medzi písmenkami. Zvážte, akú message chcete zákazníkom prostredníctvom vašej typografie odovzdať.

"Typografia je remeslo, ktoré obdarúva ľudský jazyk trvalou vizuálnou formou."

Robert Bringhurst

Robert Bringhurst

Dobrá typografia by mala byť:

Čitateľná, nadčasová a funkčná.

Niektoré názvy značiek sú zároveň logami, v ktorých je typografia hlavným rozprávačom. Keď porovnáme značky Dior, FedEx a Dunkin' aj bez toho, aby sme videli ich farby, typografia nám dáva jasné posolstvo o ich charaktere.

FOTOGRAFIA

 Viete, ako sa hovorí: "lepšie raz vidieť ako stokrát počuť"? Pokiaľ ide o fotografie vašej značky, je to príležitosť sprostredkovať váš príbeh skrz fotky a videá a posilniť tak váš BRAND KÓD.

Na prvý pohľad rozpoznáte, komu patria tieto fotografie, aj keď máte obidve oči zažmúrené.

Útulnosť a teplo domova vyžarujú z každej
fotky IKEA.

Orange, to je oranžová, čierna, láska
a spájanie blízkych.

FARBY

Farby značky, ktoré vyberieme, budú formovať vaše BRAND KÓDY na každom mieste kontaktu so zákazníkom a majú významnú úlohu v tom, ako je značka vnímaná. Pochopenie psychológie farieb a pocitov spojených s konkrétnymi odtieňmi ovplyvní váš kreatívny proces.

MASKOT

Maskot je stelesnením všetkého, čo vaša značka predstavuje. Vyjadruje za vás emócie, komunikuje so zákazníkmi a zároveň je veľvyslancom vašich BRAND KÓDOV . Maskot má veľkú šancu stať sa tým, čo sa vryje do mysle ľudí najsilnejšie zo všetkého. Ikonickým príkladom je Alzák - zelený mimozemšťan s českým prízvukom, ktorý rozdáva 100 tabletov týždenne. Lezie nám na nervy? Samozrejme. Je to ale problém? V tomto prípade vôbec nie. Podstatné je, že ste si zapamätali posolstvo, ktoré vykrikuje a už ho z hlavy len tak ľahko nevygumujete. Alza je vďaka tomu top predajcom elektroniky. Tohto protivného Alzáka spoznáte jednoducho aj o polnoci.

Dobrá práca, Alza. Naozaj.

PREČO SÚ BRAND KÓDY
ZNAČKY TAK DÔLEŽITÉ?

Prečo sú brand kódy
značky tak dôležité?

Brand kódy silno ovplyvňujú vnímanie vašej značky a zanechávajú trvalý dojem.

JEDENÝM Z HLAVNÝCH
DÔVODOV JE

DIFERENCIÁCIA

Vytvorenie jedinečných a rozpoznateľných brand kódov je to, čo značku odlišuje od konkurencie. Vďaka tomu vyniknete v mysliach vašich spotrebiteľov - a to chcete. Verte nám.

A ako profíci z marketingovej brandže vám prezradíme jedno - ROZLÍŠITEĽNOSŤ je nad zlato.

Na začiatku procesu stojí pochopenie vášho biznisu. Od prvého stretnutia citlivo vnímame všetky informácie, ktoré od vás získame, aby sme čo najlepšie porozumeli vám aj vašim zákazníkom. Počas prípravnej fázy vymedzíme vizuálne štýly, v ktorých sa budeme pohybovať, naštudujeme si vašu konkurenciu pre dostatočné odlíšenie a zvážime rôzne možnosti vizuálneho vyjadrenia vašej značky.

Samotnú realizáciu začíname brainstormingom a tvorbou moodboardov. Zaoberáme sa v nej výberom vhodnej farebnej palety, ktorá z veľkej časi ovplyvní celkový vzhľad a dynamiku vizuality vašej značky. Naši dizajnéri navrhujú špecifické grafické prvky a tvoria rôzne typografické možnosti. Výsledkom tejto práce sú desiatky návrhov, ktoré podrobíme starostlivej selekcii, pričom vyberieme len tie, ktoré spĺňajú definované kritériá a sú schopné dlhodobo reprezentovať vašu značku. Vybrané návrhy rozpracujeme do finálej podoby a aplikujeme ich do ukážok komunikácie.

Pri prezentácii vám vysvetlíme dôvody, ktoré nás viedli k vytvoreniu konkrétnych návrhov. Pozorne si vypočujeme váš názor a spätnú väzbu. Všetky podnety, nápady a pripomienky si zapíšeme, aby sme ich mohli krok po kroku zanalyzovať a podľa potreby i zapracovať.

Upravené návrhy opätovne umiestnime do kontextu, aby ste mali možnosť vidieť každú zmenu vo výstupoch. Po tomto kroku bude nasledovať finálne schválenie prepracovaných návrhov. Po schválení prichádzame k dokumentácii a odovzdaniu projektu.

Viete priradiť, komu patria tieto známe brand kódy?

Chcete byť aj vy rovnako rozlíšiteľní na prvý pohľad BEZ PREMÝŠĽANIA?